۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 994306

​​​​​​​عید سعید قربان، روز تجلی ایثار و بندگی، در حرم مطهر رضوی جلوه‌ای خاص یافت و زائران و مجاوران آن حضرت، با حضور پرشور خود، صحن و سرای این بارگاه ملکوتی را غرق در شور و شعور حسینی کردند.

شکوه عید قربان در حرم ملک پاسبان، حضرت رضا (ع)

از صبحگاه عید، خیل عظیم زائران با دلی سرشار از عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت، راهی حرم مطهر شدند تا در این روز فرخنده، نماز عید قربان را در جوار مضجع شریف امام رضا (ع) اقامه کنند.
صحن‌های آزادی، انقلاب، گوهرشاد و امام حسن مجتبی (ع) و نیز رواق های امام خمیینی، دارالمرحمه، دارالحجه، دارالولایه و... مملو از زائرانی بود که شانه به شانه هم، صفوفی به هم پیوسته و منسجم را تشکیل داده بودند. شور و اشتیاق در چشمان زائران موج می‌زد و زمزمه دعا و مناجات در فضا طنین انداز بود.
در این میان، عطر گل و عود فضا را عطرآگین کرده بود و نوای دلنشین مداحان اهل بیت در ابتدای مراسم، سرور و شادی را در هم آمیخته بود.
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، در این مراسم معنوی، نماز عید قربان را اقامه و در سخنانی به تبیین فلسفه این عید بزرگ و اهمیت اطاعت و بندگی خداوند متعال پرداخت .
حضور گسترده زائران در حرم مطهر رضوی و شور و اشتیاق آنان در اقامه این فریضه الهی، فضایی معنوی و روحانی به این مکان مقدس بخشیده بود. گویی زائران در این روز مبارک، با دلی لبریز از عشق و ایمان، با خدای خود راز و نیاز می‌کردند و از او عزت و سربلندی اسلام و مسلمین و تعجیل در فرج حضرت ولی عصر (عج) را طلب می‌کردند.
عید سعید قربان در حرم مطهر رضوی، جلوه‌ای از وحدت و همدلی مسلمانان بود. در این روز بزرگ، زائران از اقشار مختلف مردم و با گرایش‌های فکری و فرهنگی متفاوت، در کنار هم گرد آمدند و با حضور در این مراسم معنوی، مراتب بندگی و اطاعت خود را به خداوند متعال نشان دادند.
این حضور پرشور، بار دیگر نشان داد که حرم مطهر رضوی، قبله‌گاه دل‌های عاشقان و مشتاقان اهل بیت (ع) است و در هر مناسبت مذهبی، شاهد حضور خیل عظیم زائران و مجاورانی است که با عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت، راهی این بارگاه ملکوتی می‌شوند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.